seneste nyt.

forretning

Udvidelse af virksomhed – det skal du være opmærksom på

fds3

Som virksomhedsejer ønsker du helt sikkert vækst i din virksomhed. Vækst kan forekomme på mange måder, men på et tidspunkt skal du også vurdere dine muligheder for udvidelse og hvilke udfordringer, samt afkast det kan give dig og din virksomhed.

Uanset om du ønsker at udvide dit sortiment, kundekreds eller om du overvejer fysisk at udvide din forretning så kan du her i denne artikel læse mere om, hvad du skal være forberedt på.

Udvidelse af kundebase og produkter

Når du ønsker at udvide, så er det vigtigt at din virksomheds infrastruktur kan bærer det.

Uanset om målet er flere kunder, flere varer eller en kombination af begge så skal du fokusere på, hvordan din virksomhed bedst håndtere dette.

Udvides kundebasen kan du blive nødsaget til at ansætte yderligere personale, som kan håndtere det ekstra arbejde, der følger med den forøget kundebase.

Ønsker du udvidelse af dit varesortiment, kommer der naturligt også flere varer på hylderne og dette kan kræve udvidelse af lokaler.

Udvidelse af din virksomhed giver større mulighed for vækst og er derfor en god investering, men en god investering kræver også at du som virksomhedsejer ligger flere penge og mere tid i projektet. Det er derfor vigtigt at overveje, om en potentiel udvidelse kan betale sig.

Udvidelse til andre lande

Det kræver en del, når du som virksomhedsejer ønsker at udvide din virksomhed her i landet. Derfor giver det også mening at det kræver mere, hvis du ønsker at udvide din virksomhed til andre lande.

I sådanne tilfælde kan grundighed og forberedelse betale sig. Hvad der virker her i Danmark, virker nødvendigvis ikke i andre lande, det er derfor vigtigt når du udvider til andre lande at have fokus på tre ting.

Det er vigtigt at du forstår markedet i det land du udvider til, ydermere kan det være en fordel at få lokale samarbejdspartnere og så ville det give mest mening at udvide til nærliggende lande.

Når du udvider til udlandet, så er det vigtigt at du sætter dig ind i normer og regler for det pågældende land. Ydermere skal du også have fokus på de ekstra omkostninger det kan have, som for eksempel told.

Ydermere kan du i sådanne tilfælde have brug for en teknisk oversættelse af for eksempel brugsanvisninger eller produktbeskrivelser. At udvide til udlandet kræver meget af dig og din virksomhed, men det kan i sidste ende give stor vækst til din virksomhed.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.