Hvis din virksomhed skal sælge et produkt, så skal folk gøre opmærksomme på, at det findes. I skal ud og fortælle danskerne, at jeres produkt er en mulighed. Og I skal fortælle dem, hvorfor de ikke kan leve uden jeres produkt.
Men hvordan får man omtale? Jo, der er faktisk mange muligheder. Der er mange steder, I kan få omtale, og der er mange måder at sikre sig den på. Lad os se lidt nærmere på det:
Online medier
Jeres virksomhed kan få omtale på online medier. Der er mange af de trykte aviser, der også er online. Men der er også nyhedsmedier, der kun findes online. Og der er et utal af blogs om alle mulige emner.
I kan se på, hvilke online medier der kunne være interessante for jer. Det kan være de generelle sider med nyheder eller andre brede emner. Det er også sandsynligt, at I kan finde en blog, der har et bestemt emne, der lige passer til jeres produkt.
Sælger I produkter til børn, kan I tage kontakt til et medie som Babymode.dk. De kan så fx skrive et blogindlæg om et af jeres produkter.
Trykte medier
Vil I gerne ud i de trykte medier, så skal I igen overveje, hvilke af dem der er mest relevante. En masse reklame i aviserne er spildt, hvis det ikke er de rigtige aviser. I bør rette jeres reklame i en retning, hvor I rammer dem, der har en interesse i jeres produkter. Sælger I produkter til børn, så skal I ud til forældrene og måske bedsteforældrene. Det er dem, der køber børneprodukter.
Når det kommer til det trykte, kan I også trykke selv. Flyers og foldere kan give jer noget at dele ud af på messer og lignende. Hvis I lader dem følges med en lille pose slik eller en relevant gave, så vil I blive lagt mere mærke til.